dijous, 10 de juny del 2010

ja n'hi ha prou!!!

Aquest matí he rebut accidentalment un correu d'en Xavier Kirchner (pare del projecte educat 1x1). Anava adreçat a un altre Jordi però les presses o qui sap què, han volgut que parés a la meva bústia d'entrada. El correu era curt i concís, informava de la convocatòria de licitació del famós portal Empúries (protoportal), portal que ha d'agrupar totes les editorials de materials digitals i on els pares podran comprar telemàticament els continguts digitals que els seus fills utilitzaran el proper curs si es troben immersos en el projecte educat 1x1.

No li he donat més importància inicialment, he enviat un correu al Xavier i li he fet saber que me l'havia enviat per error. Ara bé, no me n'he pogut estar de visitar l'enllaç que portava adjunt, la convocatòria pública. No us puc explicar la cara que se m'ha quedat quan he vist la partida pressupostària que té adjudicada, us juro que no hi ha paraules:

3.593.220,34 € sense IVA

La convocatòria és per dissenyar, crear, desenvolupar i mantenir un portal de compra, només això!! La indignació és majúscula quan veus que fa tan sols dos anys, un alumne del centre, en Xavier Casahuga (i dono el nom perquè quedi clar que no és cap farol) va guanyar un premi de la fundació Lacetània per desenvolupar precisament això, un portal virtual de compres. Va fer aquest projecte com a treball de recerca de 2n de batxillerat i us juro que no va necessitar aquesta barbaritat de diners per fer-ho possible.

Estem davant d'una de les malversacions de fons públics més flagrant que he vist mai, el Departament d'Ensenyament destina aquesta monstruositat a dissenyar una plataforma a disposició de l'empresa privada, ja que els únics beneficiats de tot plegat són els editors. Amb diners públics se'ls crea el supermercat virtual on vendre el seu producte, i a més, amb uns costos desorbitats.

El tema és però més greu encara si tenim en compte les fortes retallades pressupostàries que estem patint tots els centres públics a nivell de plantilles i altres recursos. Amb l'excusa de què no hi ha diners l'administració està retallant fins a límits demencials. Això sense entrar a valorar la retallada de sous de la funció pública.

Que m'expliqui algú com és possible que en els temps que corren una administració pugui malbaratar aquesta suma en una cosa que un alumne de segon de batxillerat va ser capaç de fer.

Ho sento, la meva neurona no dóna per més, no ho puc entendre per més que vulgui.

52 comentaris:

Unknown ha dit...

Realment, n'hi ha per llogar-hi cadires ! Riure per no plorar.

Anònim ha dit...

fem còrrer aquesta entrada

Anònim ha dit...

Felicitats!!

El meu anava per l'estil, http://saf.li/e8vrR

Jordi Marín ha dit...

Doncs sí, això se'n va de mare que diuen per casa...

Això cal que es faci públic, que ho escampem tant com puguem. Ara que ja han passat les eleccions del Barça (es veu que és el fet més rellevant de la darrera setmana..) potser els toca parlar d'alguna cosa més.

Profe de secundària ha dit...

Mai sabem, si no és per un error com aquest, què fa l'Administració amb els diners de tots. Després paguem sempre els mateixos.
He posat el vostre enllaç a http://secundariaempipada.blogspot.com/
Ma. Teresa Xanxo

Anònim ha dit...

Tenint en compte que la convocatòria és pública (s'ha publicat al DOGC, al BOE, el web on està és accessible lliurement per a qualsevol internauta, etc ...), crec que el més greu és que només s'hagi airejat aquest cas per un error en el destinatari d'un missatge.
On està o què està fent l'oposició, els col·legis professionals, els sindicats ...?, d'aquests últims no em sorprèn l'escàs èxit de les seves convocatòries.

Jordi Marín ha dit...

Totalment d'acord, ja és ben trist que molta gent se n'hagi assabentat a partir d'una entrada de blog d'un vulgar professor, que el càrrec més important que exhibeix, amb molt d'orgull, és de tutor de 3r d'ESO A.

Els sindicats ho saben, l'oposició ho sap... tothom ho sap, però cadascú es guarda l'as a la màniga per poder jugar-lo quan millor li convingui.

Toni Ribó ha dit...

Ningú fa una inversió així de gran a canvi de res. Què els hi hauran promès les editorials per agrair-los la paradeta que els hi han muntat?. Ens ho hauríem de fer mirar tots plegats, això de tenir tanta incompetència allà a dalt. Salut que no ens en falti, sobretot.

Toni Ribó ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Santi ha dit...

A més, hi ha d'altres portals i plataformes -Virtusbooks...- que ofereixen aquests mateixos serveis i que la majoria d'editorials ja han adoptat...

Una mostra més del "deliri digital" del conseller... I les plantilles dels Centres cada cop més retallades.

PobleInsubmís ha dit...

Hola Jordi,

M'acaben de passar aquest enllaç al teu bloc i no m'he pogut estar de llegir-lo. El problema no és que la realitat superi la ficció sinó que ja ni tens sols ens immuta. Són tantes coses i tenen lloc a tanta velocitat que, de moment, ens les van fotent l'una darrere l'altra. A veure fins a on el col·lectiu docent està disposat a ser humiliat. De retallades salarials i increments de temps treballat en veig més en un futur no gaire llunyà. L'expoli a les arques públiques, o al que en queda d'elles, continua amb total impunitat político-criminal.

T'adjunto un parell d'enllaços:

La secció d'ensenyament del meu espai a la xarxa:

http://pobleinsubmis.blogspot.com/search/label/ensenyament

El bloc de l'Associació en Docents en Defensa de l'Ensenyament Públic.

http://adocdep.wordpress.com/

Salutacions.

Anònim ha dit...

Vergonyós Sr. Maragall. Dimiteixi ja d'una vegada

Vivationer ha dit...

Una peça més del fabulós negoci del 1x1.
Segur que aquest concurs no el guanyarà l'alumne que deies. El guanyarà algú amb nom i padrins més importants.

empiei ha dit...

Com en el joc de l'Oca, d'oca a oca... que he vingut a parar al teu blog, i a la teva entrada. El meu IES (IES Collserola, Barcelona) tanca l'any vinent "en una fusió" a fi d'estalviar diners. I mira per on potser els diners estalviats aniran a raure a alguna partida pressupostària com ... aquesta?
Malgrat el tancament, el curs vinent entrem en el programa 1x1 i la queixa general és els pocs recursos destinats als centres pilot per a la preparació i formació del professorat.
Tot fa un cert olor a podrit. El que em preocupa són la resta de mails que algú rep per error, amb quantitats dignes d'òrbita espacial. Por i indignació.

Gràcies per compartir-ho, Jordi.

julidel ha dit...

Això només és la punta de iceberg.
Quants diners creieu que costen tots els projectes que s'han tret aquest anys a concurs?
Jo ho he viscut a l'empresa privada i ara ho visc a ensenyament, xifres astronòmiques en projectes que són fum.
Quant es va pagar pel SAGA? Quant ha costat Linkat? Projecte Eura? 1x1? etc.

Anònim ha dit...

Sí són moltissims diners. Soc informàtic i pagaria per aixó com a molt 200.000 €. Però el que no es pot dir que aixó es exactament igual al propossat per l'alumne. N'hi ha moltes questions tècniques que fan d'aquest projecte alguna cosa més que un portal de compra on-line; les bases de dades no són totes iguals, ni la càrrega d'usuaris, ni el manteniment és simple, i un llarguissim etc. També s'ha de valorar la informàtica molt més enllà que fer dos clicks.

Jordi Marín ha dit...

És cert que aquest portal no és igual que el que va fer l'alumne, òbviament, però la diferència entre tots dos no és en absolut de 3,6 milions d'euros.

S'ha de valorar la informàtica més enllà de dos clics com bé dius, totalment d'acord, però això el que s'està licitant és una autèntica barbaritat!!

Unknown ha dit...

La veritat tot això del 1x1 em sembla una cortina de fum per amagar els mals resultats, per exemple, de les recents proves de nivell recentment publicats.
Ens falten més recursos per atendre diversitats, malalts de tipologies mentals diverses, desmotivats i altres... no tantes pantalles.
I qui pensa en el cansament dels ulls davant tantes hores de mirarla pantalleta?

Anònim ha dit...

Si voleu més escàndols semblants, navegueu una mica, busqueu el que ha costat i costa SAGA i ben segur que trobareu un bon pastís.

empiei ha dit...

Com en el joc de l'Oca... d'oca a oca ... i he vingut a raure al teu blog i a la teva entrada.
El curs vinent és el darrer curs del meu institut a Barcelona (INS Collserola). Ens eliminen, bé, "ens fusionen" per ser deficitaris i així estalviar calerons per potser engrandir alguna partida pressupostària com... aquesta? Curiosament el meu centre entra el proper any en el programa 1x1 i amb tothom que he parlat de centre pilots es queixen del poc pressupost que existeix per a la formació del professorat.
Tot fa cert olor a podrit. I també fa por i provoca indignació la de mails amb links camuflats que deuen córrer per la xarxa amb xifres d'escàndol. Estic a favor de l'evolució en la nostra professió, però... cal aquest abús?

Gràcies per compartir-ho, Jordi. Ha estat revelador.

Unknown ha dit...

Varies coses:
1. Per parlar s'ha de tenir la informació. el plec és públic i es pot consultar fàcilment, jo ho he fet. Està a la plataforma de contractació del Gencat.
2. Ho han rebut via mail totes les empreses del sector per què no se'ls escapés. Per tant que el sr Kirchner informi a qui vulgui, no està donant cap privilegi.
3. l'argument de l'institut de 2n de batxillerat és tant absurd com dir que podeu fer Google (al cap i a la fi és un cercador) amb un accés.
O que iTunes es podria fer amb la plataforma de 2n de batxillerat (nomes és un portal virtual de compra). Per favor siguem serios
4. 3.5 milions no és un preu exagerat si sabeu el què es demana i el què exigeix.
5. No és un portal virtual de compres és un lloc per gestionar el què pot veure en cada moment cada alumne d'entre tots els recursos on-line que hi posin les editorials. si venguessin els llibres directament... les editorials haurien.
5. El tema en tot cas és si el Departament és qui ha de fer una plataforma com aquesta, fer-ho vol dir neutalitat en front els editors i reducció del cost de per les famílies.
6. No soc del departament i m'emprenya la crítica fàcil en lloc de la crítica profunda... quants mestres i professors estan preparats per incloure les tic com una eina a l'aula? quina és la qualitat del llibres de text digitals? com es forma als professors a les escoles de magisteri? com impacte l'hiperenllaç en l'aprenentatge?

Tirar per la crítica cridanera i fàcil ens treu credibilitat a tots els que estem preocupats per la incorporació de les TIC a l'aula.

Jordi Marín ha dit...

Vàries coses també:

1. i 2. En cap moment s'ha denunciat aquí cap tracte de favor, qui ho hagi entés així, és interpretació seva.

4. 5. i 6. Ho segueixo trobant una barbaritat i desproporcionat, no és això precisament el qu ens cal.

i 7. Aquest bloc no és cap balcó de crítica ferotge a ningú, de fet no tenia gaires lectors fins fa quatre dies, només un reduït nombre d'amics. Si ara se n'ha fet ressó deu ser per alguna cosa, potser hi ha més gent que creu el mateix.

Si denunciar que es gastin aquesta monstruositat en això és fer crítica cridanera i fàcil... doncs com vulgueu, me'necanten les peixateries, però qui ningú dubti que sóc el primer en incorporar, INCOPORAR (no substituir) les TIC a l'aula.

i per cert, Bona revetlla ;-)

Anònim ha dit...

No tienen vergüenza, exigiéndonos a los ciudadanos que nos apretemos el cinturón y ellos malgastando lo que es nuestro.

Anònim ha dit...

Doncs si és tan fàcil pots parlar amb l'alumne de batxillerat que comentes i presentar-vos a la convocatòria. Ja saps el que podeu guanyar.

Pepe ha dit...

Al contrari que Xeniu no veig que sigui una crítica cridanera.
Estic d'acord que es un GRAN malbaratament i un xifra exageradísima. Anonim del 22-6 ha dit una xifra raonable. Ara bé, al igual que ell et vull estirar una miqueta de les orelles. Una cosa es fer una web de compra on-line (bravo pel teu alumne) i una altre cosa molt diferent es un projecte seriós com aquest, que ha de tenir una BBDD molt ben pensada, una seguertat important i un manteniment gens despreable. D'acord? No és una cosa que pugui fer un noi normal de 18 anyets. Ha d'estar fet per un grup de professionals. Dit això, en el missatge de fons hi estic totalment d'acord. Es el problema actual. Els polítics van cap a una banda i els ciutadans cap a una altra. Per això aquesta crisi no es normal. Es una crisi de confiança en tots els aspectes.

Anònim ha dit...

És un escàndol.... i els que n'hi deu haver que no sabem.....aquest contingut s'hauria de fer públic... El que no entenc és com després de rebre els cops que ens regala dia sí i dia també el departament + consorci no som capaços de reaccionar...

Anònim ha dit...

Ernest Maragall dimissió ja!

Anònim ha dit...

Grup Facebook Ernest Maragall dimissió:
http://www.facebook.com/group.php?gid=48958944234

Oriol ha dit...

Faig webs a nivell no professional, però tot i això he pogut realitzar certes webs de rellevància sense gastar més que 100 euros al mes i dedicant unes hores cada dia.

Empreses americanes d'internet s'han iniciat amb molts menys diners que 3 milions, xifra que comença a ser realista si fan plataformes web amb un públic potencial de 10 milions de persones diàries cosa que no és el cas.

Actualment hi ha molt inventat i per crear una web només cal re-aprofitar i millorar.

Anònim ha dit...

El que trobo més greu és el que pugui dir gent com en Xeniu... Qualsevol informàtic o PYME informàtica ens dirà que és un preu desorbitat (jo ho he fet i així m'ho han comentat).

Realment, la reflexió permanent i la por a ser l'error, a equivocar-se, a ser l'únic... la poca assertivitat que demostrem en el món de l'ensenyament els professionals que en formem part, amb la nostra passivitat davant d'aquests negocis dubtosos i de xifres inflades, és el que permet que el sistema i els seus dirigents malmetin la qualitat de la nostra tasca i empobreixin, any rere any, el nivell cultural i educatiu del nostre país. Ja els deu anar bé, tot plegat.

Gent com jo, però, esperem fer prou força amb una bona majoria de professionals, que es planti d'un dia per l'altre i exigeixi una autèntica conselleria d'educació, no pas una pantomima interessada i sense cap rumb.

Anònim ha dit...

Tot plegat és increïble i una burla als treballadors públics i al conjunt de la ciutadania. ¿No creus que ho hauries de transmetre a la premsa tot i que sigui a la secció de Cartes al Director?

Salutacions corcials.

MAnuel

Anònim ha dit...

Ha d'haver un mecanisme jurídic per poder atacar aquesta actitud totalment irrespectuosa cap a la ciutadania i no precisament d'aquí. Sóc informàtic i treballo en una multinacional i els grans projectes no arriben mai al milió d'euros tot i que mai hi ha una única companyia gran al darrere sinó unes quantes. La millor manera és publicitar-lo a europa i demanar ajuda perquè aquí ja veieu com està el pati. Serà una bergonya nacional, i això precisament ningú permetrà.

Pere de la Fuente i Collell ha dit...

Un diputat qualsevol del Parlament de Catalunya pot fer una pregunta parlamentària a respondre per escrit al Govern de la Generalitat i el Departament d'Educació hauria de donar explicacions, no només del preu d'aquest servei, sinó també de perquè s'externalitza (eufemisme de privatitzar) quan el propi Departament hauria de fer-lo.

Anònim ha dit...

No acostumo a participar en debats com aquest, perquè és una tasca que és continuada i que requereix un temps que no tinc.
Avui faré una excepció, més que res, per a no decebre al munt d’amics que m’escriuen dient-me “has vist què diuen de tu a Internet?” i també als qui intenten, en va, em sembla, posar una mica de seny a tota aquesta discussió.

Sabeu què és el que em sap més greu i em genera més “vergonya aliena”? El pensar que aquest debat, on hi ha mostres d’evident “mala educació”, és una discussió en la qual la majoria dels que hi participen són docents, i per tant, responsables de l’educació dels nostres joves. Com pot educar algú que no mostra educació en el seu comportament?

La primera mostra de mala educació la fa en Jordi Marin, qui ha iniciat el debat en el seu blog. El correu entre persones, sigui en paper o en format electrònic, és secret i està protegit per la llei com a tal, sigui quin sigui el mitjà pel qual ha arribat al coneixement de tercers. En aquest cas el seu comportament, a més de mala educació, és delicte.
Altres mostres de mala educació les fan els que opinen i encrespen el debat sense perdre un moment a analitzar, amb un mínim detall, la realitat sobre la qual es discuteix. “Contrastar les fonts de la informació” és quelcom que és obligat abans d’opinar i, sobretot, d’acusar ningú. Tots els ciutadans, però molt més els docents, haurien d’ésser mostra d’això.

Per començar, i com ja va dir fa uns dies un dels participants en el debat que mostra educació i correcció en allò que diu (mercès, Xeniu), el que va rebre en Jordi Marin era un correu amb informació pública. Era el que jo enviava a les empreses que havien mostrat interès a participar en el concurs “Servei de disseny, desenvolupament, posada en marxa, evolució i operativitat de la plataforma d'accés a continguts digitals educatius dels alumnes de l'educació bàsica de Catalunya (Exp. 0848/10)” convocant-los a una reunió informativa pública que es va fer el passat 10/6 a la Sala d’Actes del Departament d’Educació. El concurs és públic (https://contractaciopublica.gencat.cat/ecofin_pscp/AppJava/notice.pscp?reqCode=viewCn&idDoc=2015546&idCap=202184&) , i la reunió, pràctica habitual en la contractació pública, era també oberta a tothom, per tant no hi ha res que pugui ésser objecte de crítica, ni en Jordi ha estat un honrat ciutadà que destapa un “Watergate” administratiu. En Jordi és un docent que trenca públicament el secret de la correspondència privada.

Per a continuar, i només cal llegir el títol del concurs per a veure de què s’està parlant, no es tracta de desenvolupar un programet de res, es tracta de dissenyar, desenvolupar, posar en marxa, operar, i fer evolucionar una plataforma d’accés a continguts digitals educatius per a tots els alumnes de l’educació bàsica a Catalunya, uns 250.000 alumnes i les seves famílies. “Operar” vol dir, no només mantenir en operació 7x24 uns ordinadors que siguin capaços d’atendre la base d’usuaris esmentada, sinó també les seves trucades de consulta, si alguna cosa no va bé. No estem parlant, per tant “de fer una web”, com he llegit a algun lloc.

[Segueix en les parts 2 i 3]

Anònim ha dit...

No acostumo a participar en debats com aquest, perquè és una tasca que és continuada i que requereix un temps que no tinc.
Avui faré una excepció, més que res, per a no decebre al munt d’amics que m’escriuen dient-me “has vist què diuen de tu a Internet?” i també als qui intenten, en va, em sembla, posar una mica de seny a tota aquesta discussió.

Sabeu què és el que em sap més greu i em genera més “vergonya aliena”? El pensar que aquest debat, on hi ha mostres d’evident “mala educació”, és una discussió en la qual la majoria dels que hi participen són docents, i per tant, responsables de l’educació dels nostres joves. Com pot educar algú que no mostra educació en el seu comportament?

La primera mostra de mala educació la fa en Jordi Marin, qui ha iniciat el debat en el seu blog. El correu entre persones, sigui en paper o en format electrònic, és secret i està protegit per la llei com a tal, sigui quin sigui el mitjà pel qual ha arribat al coneixement de tercers. En aquest cas el seu comportament, a més de mala educació, és delicte.
Altres mostres de mala educació les fan els que opinen i encrespen el debat sense perdre un moment a analitzar, amb un mínim detall, la realitat sobre la qual es discuteix. “Contrastar les fonts de la informació” és quelcom que és obligat abans d’opinar i, sobretot, d’acusar ningú. Tots els ciutadans, però molt més els docents, haurien d’ésser mostra d’això.

Per començar, i com ja va dir fa uns dies un dels participants en el debat que mostra educació i correcció en allò que diu (mercès, Xeniu), el que va rebre en Jordi Marin era un correu amb informació pública. Era el que jo enviava a les empreses que havien mostrat interès a participar en el concurs “Servei de disseny, desenvolupament, posada en marxa, evolució i operativitat de la plataforma d'accés a continguts digitals educatius dels alumnes de l'educació bàsica de Catalunya (Exp. 0848/10)” convocant-los a una reunió informativa pública que es va fer el passat 10/6 a la Sala d’Actes del Departament d’Educació. El concurs és públic, es pot veure a https://contractaciopublica.gencat.cat/ecofin_pscp/AppJava/notice.pscp?reqCode=viewCn&idDoc=2015546&idCap=202184&, i la reunió, pràctica habitual en la contractació pública, era també oberta a tothom, per tant no hi ha res que pugui ésser objecte de crítica, ni en Jordi ha estat un honrat ciutadà que destapa un “Watergate” administratiu. En Jordi és un docent que trenca públicament el secret de la correspondència privada.

Per a continuar, i només cal llegir el títol del concurs per a veure de què s’està parlant, no es tracta de desenvolupar un programet de res, es tracta de dissenyar, desenvolupar, posar en marxa, operar, i fer evolucionar una plataforma d’accés a continguts digitals educatius per a tots els alumnes de l’educació bàsica a Catalunya, uns 250.000 alumnes i les seves famílies. “Operar” vol dir, no només mantenir en operació 7x24 uns ordinadors que siguin capaços d’atendre la base d’usuaris esmentada, sinó també les seves trucades de consulta, si alguna cosa no va bé. No estem parlant, per tant “de fer una web”, com he llegit a algun lloc.

[Segueix en les parts 2 i 3]

Anònim ha dit...

No acostumo a participar en debats com aquest, perquè és una tasca continuada, que requereix un temps que no tinc.
Avui faig una excepció, més que res, per a no decebre al munt d’amics que m’escriuen dient-me “has vist què diuen de tu a Internet?” i també als qui intenten, en va, em sembla, posar una mica de seny a tota aquesta discussió.

Sabeu què és el que em sap més greu i em genera més “vergonya aliena”? El pensar que aquest debat, on hi ha mostres d’evident “mala educació”, és una discussió en la qual la majoria dels que hi participen són docents, i per tant, responsables de l’educació dels nostres joves.
Com pot educar algú que no mostra educació en el seu comportament?

Podeu veure el text complet del meu comentari a http://www.kirchner.cat/Empuries.htm

Jordi Marín ha dit...

En cap moment faig públic correspondència de tercers, comento el que m'ha passat i afegeixo un enllaç a un lloc públic, com bé dius Xavier, públic, no faig pública cap transcripció del teu correu.

En cap moment he pretés ser cap "watergate", no destapo res, tot és públic... i ho sé des de bon començament. O potser també no es pot comentar una cosa pública?

Tampoc em considero cap maleducat com dius, si aquesta entrada ha acabat escampant-se per la xarxa t'asseguro que no ha estat per la difusió que he fet jo. No tinc cap interés al respecte, si ho s'ha difós serà perquè hi ha més gent "maleducada" com jo... serà que indignar-se és de mala educació.

Anònim ha dit...

[ve de la part 1]

Baixem una mica al detall dels costos, i tota la documentació del que explico està a l’enllaç copiat més amunt. A la primera pàgina de les clàusules administratives, els 3.593.220,34 € iva exclòs, motiu per a l’alarma popular, és el “valor estimat del contracte”, que correspon al que es treu a concurs, els dos primers anys, més les seves eventuals continuacions. El valor del que s’ha tret a concurs és 1.796.610€.

Fem “zoom” una mica més: els concursos es guanyen, fent servir, entre altres estratègies, la baixada de preus. Hi ha un límit per a la baixada, en allò que se’n diu, “límit de la baixada temerària”, límit per sota del qual es pensa que el que es vol contractar no es pot fer en condicions. En aquest contracte el límit està en 1.527.118€.

Això és per a dissenyar, desenvolupar, posar en marxa, operar, i fer evolucionar la plataforma durant dos anys. Una part important del contracte és “fer evolucionar” la plataforma per a fer que es vagi adaptant als requeriments que es detectin necessaris. Quina és aquest part?, el mínim que es demana són 353.989, però es fixa el límit de la “pujada temerària” en aquest cas, en 530.847€. Aquest import correspon a una bossa d’hores de tècnics per a fer que el sistema es vagi adequant al que es vegi que es necessita afegir o modificar. Per tant, el que queda per a dissenyar, desenvolupar, posar en marxa, operar durant dos anys una plataforma que ha d’atendre a més de 250.000 alumnes i a les seves famílies, amb ordinadors funcionant en règim de 7x24, són 996.271€. Els punts que s’assignen en l’avaluació automàtica dels plecs són tants (34 sobre 52) que les empreses que concursin estan pràcticament obligades a ajustar-se als valors límit esmentats si volen classificar-se per a guanyar, per tant aquestes quantitats són, molt probablement, les que es contractaran. Encara els sembla molt alta la quantitat als experts informàtics?

Ara anem al fons de la qüestió, en si es justifica posar en servei una plataforma d'accés a continguts digitals educatius dels alumnes de l'educació bàsica de Catalunya. Aquesta plataforma és part del projecte eduCAT1x1, un projecte d’allò que jo en dic “immersió tecnològica”, que no pretén altra cosa que fer que les tecnologies TIC, que són presents en forma generalitzada a la societat, estiguin presents també a l’escola. Que tots els alumnes i no únicament el 63% que, segons les estadístiques de principis del projecte, tenien ordinador a casa, puguin desenvolupar les competències digitals que els seran indispensables per a la seva vida professional. També que tots els docents, i no únicament els que tenen temps, en saben i els agrada la tecnologia (un 5% dels docents a Catalunya), pugin utilitzar la potència del mitjà digital per a transmetre informació i ajudar a desenvolupar el coneixement.

[Segueix en la part 3]

Anònim ha dit...

[ve de la part 2]

La tecnologia ha d’ésser transparent. “Si has de llegir el manual, és que no està ben fet”, diu la filla de 8 anys d’un bon amic meu. Això porta al desenvolupament d’una indústria de producció de recursos educatius en format digital. Recursos atractius i de qualitat, fets per professionals, que poden ésser també professionals de la docència, però no tenen per què ésser-ho obligatòriament. És el que en diem “economia del coneixement”, precisament el que ha d’ajudar els països desenvolupats com el nostre, a sortir de la crisi.
L’economia del coneixement, com totes les economies, funciona amb diners, amb empreses que venen i clients que compren.

La compra i la venda es fa en botigues, i les botigues s’estructuren en mercats.
Els mercats als pobles poden ésser una esplanada de terra on els botiguers munten els seus taulells, o infraestructures més ordenades, amb parets, aigua corrent, desaigües, carrets de compra, guardes de seguretat i fins i tot una targeta de crèdit del mercat.
A Catalunya s’ha optat per aquesta segona opció, i això s’ha fet per dues raons principals.
La primera raó és perquè la producció i comercialització de recursos educatius en format digital és un sector emergent i s’ha cregut oportú ajudar a que es posi en marxa en forma ordenada.
Recordo a tothom que el nom provisional de la plataforma era “Empúries”, que precisament vol dir “mercat”. Un mercat, per tant, que, sense carregar cap comissió, actuarà de “punt neutre” permetent a l’administració detectar i buscar solució als problemes que de ben segur sorgiran. Un mercat on hi tindran lloc les llibreries virtuals que ja existeixen o les noves que es puguin crear. Llibreries que venguin els continguts de les grans editorials i també de petites empreses de producció, a les quals cal ajudar a enlairar-se. Un mercat, finalment, on també hi haurà recursos lliures de drets d’utilització, desenvolupats per autors que no demanin compensació econòmica pel seu treball, però que mereixen les mateixes condicions de difusió que els productes comercials.
Hi ha també una segona raó, que és més important que la primera, i està centrada en els alumnes. Catalunya és una nació oberta a tothom, on tothom té dret a l’educació en les mateixes condicions.
La compra per Internet està avui associada a mecanismes de crèdit que no estan a l’abast de tothom, ni per la seva complexitat, ni pels requeriments bancaris que tenen associats.
Tots els alumnes i totes les famílies han de poder entrar en el mercat dels continguts digitals i comprar a les llibreries, fent servir els mateixos mecanismes que els demés, tant si fa segles que viuen a Catalunya i tenen una posició econòmica estable, com si acaben d’arribar des de l’antiga Europa de l’Est en un camió per a recollir fruita en la temporada de recol•lecció i no tenen cap compte bancari.
Tot això és el que es pretén amb la contractació de la plataforma Empúries.

Hi ha algú que encara cregui que s’està fent d’amagat una pàgina Web que val 4.000.000 €?
Hi ha algú que cregui que tot el que he explicat és fosc o sense sentit i que invertir menys d’un milió d’euros en aquest objectiu és un disbarat?

Com he dit al principi, no acostumo a participar en debats com aquest, perquè és una tasca continuada que requereix un temps que no tinc. L’equip que porta el projecte eduCAT1x1 és un equip molt petit, i el temps de tots és limitat. Perdoneu-me, per tant, si no puc continuar opinant ni defensant-me.

Anònim ha dit...

Mira Xavier Kirchner, jo de TICs i de concursos públics empresarials no hi entenc, però sobre l'EDUCACIÓ sí, perquè m'hi dedico, és la meva professió i malament aniríem que no hi entengués. T'he de dir que t'equivoques absolutament qualificant al Jordi Marín i als altres educadors que han escrit comentaris de suport a la seva "denúncia" de MAL EDUCATS. He tingut el privilegi de que en Jordi hagi estat professor i tutor del meu fill durant dos cursos, i t'asseguro que tant nosaltres com totes les altres famílies que conec no podem fer res més que felicitar-nos per la sort que hem tingut. ELL SI QUE TÉ TEMPS PER A TOT I PER A TOTS, no com els que es "presumeixen" de tenir una agenda tan apretada que no poden dedicar el seu temps a "gent mal educada que no entén res i que, a més a més, són els educadors d'aquest país".
Salutacions

Anònim ha dit...

Mira Xavier Kirchner, jo de TIcs i de concursos empreserials no hi entenc, però d'EDUCACIÓ,SÍ. Com a persones que som tots entenem en educació, però com a professional del sector que sóc hi dec entendre més que els que es dediquen a altres sectors (malament aniríem si no fos així!)
T'he de dir que t'has equivocat del tot dient que en Jordi Marín i els educadors que estan d'acord amb la seva "denúncia" són uns MAL EDUCATS.
Com a mare, he tingut el privilegi de que el Jordi Marín hagi estat professor i tutor del meu fill durant dos cursos, i, com jo, totes les famílies i alumnes que conec li estem molt i molt agraïts per la seva tasca i per l'EDUCACIó que ha transmès a tots els nivells.
Ell SÍ que TÉ TEMPS PER A TOT I PER A TOTS, i no cau en la baixesa de "presumir" de tenir una agenda tan ocupada que no pot dedicar el seu temps a explicar-se davant d'una colla de mal educats que no entenen res de res i que, per postres, són els encarregats d'educar els joves d'aquest país! On anirem a parar, oi?

Anònim ha dit...

Que t'han enxapat Sr Xavier Kirchner.
Tinc un amic que té una empresa informàtica, a veura si també li dona un cop de mà.
Per cert el concurs a sortit ja? Hi ha guanyador? Quant ha sortit? Els terminis d'entrega del projecte són per septembre? Un mica just no si si han sortit aquest Juliol?
Perquè fins i tot en això potser fa una mica de pudor a podrit.
Tot se sap en aquesta vida.

Anònim ha dit...

El Sr. Xavier Kirchner menteix en tot el que diu. Han adjudicat el concurs a Aventia, en un concurs totalment fraudulent (en un mes gran part la plataforma està feta?). Donen privilegis a Abacus... i un llarg etc de irregularitats.
Això si, en Xavier Kirchner es queixa de que és il.legal mostrar un correu privat... És per riure. Ademés, diu que pels docents som maleducats... En fi, el Departament d'Educació hauria de tenir més respecte i no tanta prepotència.

Anònim ha dit...

Com en molts altres casos molts aprofiten per fer negoci. Telefonica la primera, eh senyor Kichner? Què no treballava vostè per ells? Ara venen les consultores del software i "xupen del bote", després vindran les editorials, Telefonica ja ho ha fet, etc... I tot per una desgràcia planificació i amb presses com sempre. Gans titulars de premsa, notícies per tot arreu, els alumnes de Catalunya començaran l'any vinent a fer servir els ordinadors, però això sí, no es podran connectar a Internet, els materials digitals que faran servir són una m... i amb perdó, tot el cole en obres per electrificar, posar PDIs, aishhh Què bé viuen en el seu despatx Sr. Kchner i d'altres com el Medina i tots aquests que fan tanta xerrameca! Amb el suport del nostre departament d'Educació clar!

Ah, per cert! Afegiu una altra retallada. Després que aquests senyors anunciessin que les beques serien de 150 € aquest any per cobri el cost de l'ordinador, ja s'han fet enrere i seran de 105 €. Encara que han permutat el 5 i el 0, si ho haguessin fet amb el 0 i l'1? Ja no em crec res.

Salut

Anònim ha dit...

Per cert pel comentari del 8 d'agost quant surt per TV3 per exemple el telefon d'informació 010mireu quina empresa surt al final de dit anunci..Abacus... Hmmmm.. cadena de favores...Sort que venen les eleccions...

Emília ha dit...

Crec que aquestes coses, si es poden demostrar mínimament, són totalment denunciables pq es tracta de recursos publics, i per tant, crec que es podria adreçar la queixa a l'oficina anti-frau, que depèn del Dep. de la Presidpencia de la Generalitat. Suposo que el Google deu donar més pistes d'on posar-se en contacte amb aquesta oficina.

Anònim ha dit...

No funciona!! Ràpid i corrents no és fan les coses ! De qui és la culpa ara??

Anònim ha dit...

A mi el senyor Kirchner tampoc em convenç:
1. No cal una "immersió tecnològica" com la que estan preparant per a que les noves tecnologies siguin presents a l'escola. A hores d'ara ja ho són. Aquest argument no s'aguanta.
2. Tota aquesta calerada, entenc jo, només per a "garantir" durant 2 anys el futur dels nostres infants??? és això Sr. Kirchner?? i després... què?
3. Tota aquesta calerada, amb una banda ampla que fa plorar, sense fibra òptica, que és la que pot aguantar aquest tràfec, a més de mig país,...amb una connectivitat que fa pena?? qui farà servir aquest portal en aquestes condicions Sr. Kircher?? quants dies? Això no s'aguanta per enlloc.
4. Això no és una immersió, això és una invasió que ni els alumnes ni els mestres hem demanat i això no vol dir que anem amb carro a l'escola. Evolucionem però al nostre ritme, no al que marquen els interessos d'uns quants.
5. Aquesta invasió només s'aguanta per aquí, pel gran interès econòmic que hi ha al darrera. El benefici econòmic es despren de moltes activitats humanes, és inevitable i segurament necessari, però no perdonaré mai tota aquesta colla que han convertit l'educació pública, repeteixo pública del nostre país tant pedagògicament fonamentada en tantísssimes escoles, en una oportunitat de negoci brutal, les conseqüències del qual a nivell humà, a nivell formatiu, a nivell educatiu, a nivell social seran gravíssimes.

Anònim ha dit...

Damunt, ha trigat MOLT a funcionar bé (i creuem els dits que segueixi així). Per altra banda, i a més a més d'aquesta concessió... quina casualitat que els numeros de compte comencin tots per 2100 i que precisament sigui una empresa satel·lit de la Caixa qui finacia els portàtils, no?
Vaja, que aquí tots s'omplen la butxaca amb els diners que ens han tret a nosaltres.

Uno més ha dit...

Jo vaig assistir com d'altres companys a una reunió informativa feta pel sr. Kichner sobre el funcionament de la plataforma. En aquesta reunió va recalcar per activa i per passiva que el famós número de compte que comença per 2100 no era un compte de La Caixa. Així companys que no sigueu mal pensats, encara que si operes amb Línia Oberta de La Caixa no pagues comissió, si fas l'ingrés en una oficina de La Caixa no pagues comissió i si operes des d'altres entitats si que en pagues de comissió.
Sóc jo o és que ara La Caixa és la Beneficència?
Potser som mal-educats però qui és mentider?

Anònim ha dit...

Sabeu que el Kirchner es va embutxacar 95.000.-€ el 2010 per dirigir aquest projecte?

http://sindicat.info/article.php?sid=20110408195318

Anònim ha dit...

Sovint el ens públics pequen de poc rigor a l'hora de revisar contractes i licitacions. No necessariament per mala fe. I pot ser que algú s'hi aprofiti.
Algú vigila això, però la pregunta és:
Quis custodiet ipsos custodes?