diumenge, 28 de juny del 2009

Intel·ligències múltiples

Se'n parla des de fa temps, més concretament des de que Howard Gardner les definís allà cap als anys 70. Un món que fa trontollar la manera que tenim d'ensenyar i que certament hauríem d'haver canviat ja fa temps. Per tant, parlar-ne ara és com descobrir la sopa d'all, però per mi així ha estat, fa poc més d'un any que en sento a parlar i des de llavors no faig més que posar tots els sentits en elles.

Per rematar la jugada divendres vaig tenir l'oportunitat de fer una sessió de formació al col·legi Montserrat de Barcelona. Un centre regentat per monges amb una espenta impressionant, on apliquen metodologies basades en les MI, de l'anglès multiple intelligences. En principi jo havia de fer de formador en temes relacionats amb moodle i blogs, el resultat però va ser ben diferent, vaig sortir amb els ulls ben oberts i amb un munt d'idees noves per aplicar a l'aula.

Amb una humilitat increïble em van anar explicant com utilitzaven aquestes metodologies, com donaven uns fruits insospitats i com aconseguien motivar l'alumnat amb tècniques molt poc comuns en l'escola tradicional.

Va ser una experiència tremendament positiva i que m'ha fet replantejar-me la manera de fer les classes de dalt a baix. No sé encara com ho acabaré transportan a la meva pràctica docent, però de ben segur que ho faré. De moment tinc per davant un estiu per aprendre moltes coses sobre les intel·ligències múltiples.

Quan vaig començar a utilitzar les TIC, que acabarien sent TAC, se'm va obrir un món, amb les intel·ligències múltiples se m'ha obert un univers gairebé infinit.

Qui m'havia de dir que Itaca quedava tan lluny... som'hi!!!

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Estils d'aprenentatge: es fan 4 distincions: actiu, teòric, reflexiu i pragmatic.
http://esap.infopolis.es/toc.cfm?room_id=1000&topic=1000

Microcomponents: és similar a la teoria de Gardner, en comptes de 8 fa 9 distincions de tipus d'aprenentatge de les persones: input, output, modalitat d'interacció...

Per últim, Nuria Pedrós Pons parla d'una estimualació temprana de les intel·ligències.
Tu ja els tens més crescudets, així que no et serveix de tant, però segur que quelcom treuràs de profit.

Aquest any m'han bomberdejat de info, si vols algu ja saps

Salut i solfa :D

Tina

Sara ha dit...

Com que fa mig sègle que sóc aqui, vaig 'coneixer' en Gardener quan tenia 25 anys. Els d'anglès fa temps que treballem amb el tema: The Way We Learn. Pots trobar activitats relacionades en llibres de text(e.g TOP MARKS for batxillerat Unit 1 de Burlington). Entens ara la meva proposta de intercanvi de conversa? Penso que si ens coordinesim als centres l'alumnat es beneficiaria de les nostres intel.ligències...que són múltiples.
Sara