El destí (o la mala sort...) ha volgut que fent zapping ensopegués amb un d'aquests concursos que pretenen tenir quelcom d'intel·lectual i/o pedagògic. Es diu ¿Sabes más que un niño de primaria? i les regles del concurs són ben senzilletes. El/la concursant ha de demostrar que sap respondre una sèrie de preguntes que suposadament apareixen en llibres de text de primària. Si no sap les respostes, pot comptar amb l'ajuda d'alumnes de primària "superdotats", que no fallen mai.
Mirant-me el concurs em va agafar de tot, urticària, vòmits, convulsions... No m'ho podia creure, més enllà del fet que el concurs està totalment amanyat i els nens i nenes que hi apareixen porten un "pinganillo" d'aquells enganxat a l'orella per on els plouen les respostes, el que més em va indignar va ser la visió que es dóna de l'ensenyament. La visió que es transmet a l'opinió pública del que es suposa que es fa en una escola de primària.
Comencem per les àrees de coneixement, "assignatures" que en diuen, hi apareixen matèries com ara anatomia de 1r, física i química de 4t, geologia de 5è... potser algú els hauria de dir que això a primària no saben ni que existeix. Però el més fort de tot plegat és que només es valora el coneixement memorístic, és a dir, aquell tipus de coneixement que fins i tot a mi (vaig fer l'EGB) en sona a antic i amb olor de naftalina que deia aquell.
Es pressuposa que a primària els nens i les nenes només aprenen dades, xifres, noms, com fa cinquanta anys!! Només falta que aparegui per algun racó la famosa enciclopèdia Álvarez... Així és com els mitjans de comunicació donen suport a la nostra tasca. Mentre les lleis i les tendències educatives apunten cap a la interdisciplinarietat, l'estimulació de capacitats, el treball col·laboratiu... Aquesta gent d'Antena 3 fa una regressió temporal sense precedents.
Un altre tema són les preguntes en sí, algú de vosaltres sap què vol dir "donoso"? Perquè es veu que els alumnes de Lengua Castellana de 4t de primària ho tenen molt clar... Si voleu provar només heu de participar al concurs on-line. Val a dir però que les preguntes d'aquí res tenen a veure amb les del programa.
Mirant-me el concurs em va agafar de tot, urticària, vòmits, convulsions... No m'ho podia creure, més enllà del fet que el concurs està totalment amanyat i els nens i nenes que hi apareixen porten un "pinganillo" d'aquells enganxat a l'orella per on els plouen les respostes, el que més em va indignar va ser la visió que es dóna de l'ensenyament. La visió que es transmet a l'opinió pública del que es suposa que es fa en una escola de primària.
Comencem per les àrees de coneixement, "assignatures" que en diuen, hi apareixen matèries com ara anatomia de 1r, física i química de 4t, geologia de 5è... potser algú els hauria de dir que això a primària no saben ni que existeix. Però el més fort de tot plegat és que només es valora el coneixement memorístic, és a dir, aquell tipus de coneixement que fins i tot a mi (vaig fer l'EGB) en sona a antic i amb olor de naftalina que deia aquell.
Es pressuposa que a primària els nens i les nenes només aprenen dades, xifres, noms, com fa cinquanta anys!! Només falta que aparegui per algun racó la famosa enciclopèdia Álvarez... Així és com els mitjans de comunicació donen suport a la nostra tasca. Mentre les lleis i les tendències educatives apunten cap a la interdisciplinarietat, l'estimulació de capacitats, el treball col·laboratiu... Aquesta gent d'Antena 3 fa una regressió temporal sense precedents.
Un altre tema són les preguntes en sí, algú de vosaltres sap què vol dir "donoso"? Perquè es veu que els alumnes de Lengua Castellana de 4t de primària ho tenen molt clar... Si voleu provar només heu de participar al concurs on-line. Val a dir però que les preguntes d'aquí res tenen a veure amb les del programa.
1 comentari:
Hola Jordi !
En primer lloc, felicitat per haver-te decidit a escriure un blog. Crec que tens moltes coses interessants per explicar, i si són de la qualitat del primer post que has penjat, doncs aquí tens el primer fan.
Ets un crack !
Publica un comentari a l'entrada